2009-06-10

trött som en sten

Får ångest när mitt dygn är åt helvete, somnar 4 vaknar halv 2, vad är det för liv? Jag gillar att sova tungt och länge, men att sova efter klockan 12 gillar jag inte, känns som att man missar hela dagen. Idag är det sol och kanske 16 grader ute, känns som att det var längesedan sist, det här med 10 grader och snorkallt + molning eller regn ;( Imorgon ska jag göra ett kraftförsök som heter duga till, jag ska slita mig opp klockan 11, verkligen ska göra det för att få dygnet on the right track igen.

Jag kom just på att att "nääääääääääääääääää", kommer jag inte in på skolan i höst, som jag verkligen betvivlar att jag gör (pessemist, men jag hoppas aldrig på för mycket då blir man bara så jävla besviken), har jag ett studielån som måste betalas av lagomt till nästa år, och det innebär att jag "pappas tjej som lever på mina föräldrars pengar" måste skaffa ett jobb. Lycka till att få ett arbete i Härnösand, när man inte ens kan få ett städjobb i Luleå hur ska man då kunna få det i en så stendöd stad som Härnta? Jag hatar den där iden om att man ska provjobba på skitställen gratis i några dagar, två veckor whatever. Eller de ungdommar som måste få socbidrag, sen genom arbetsförmedlingen får de en praktikplats utan lön, de pengar dom får är bidraget - existensminimum. De som har sådanna praktikplatser får sällan jobbet, utan forslas bara vidare som gratis arbetskraft till nästa praktikplats. Alla i hela världen kan sopa gator, plocka i lager, eller plinka i en kassa .
Jag kan gärna ett jobb, men inte i en kassa eller på en snabbmatsrestaurang.

När jag skulle bli motorman, ska alla som utbildar sig till sjömän ha sjötid ombord på fartyg, en jävla massa sjötid också, tror bara motormännen skulle ha 6 månader till sjöss, jobba som alla andra utan lön för att få tillgång till behörigheten man läst och sedan kunna få ett betalt arbete. Vet inte om det var så att man fick 500kr i fickan typ. När jag var på Isbrytaren fick alla elever där 200kr i handen av kapten för två veckors praktik.

Äh lite hopp om att komma in på skolan har jag ju, men det ser ganska mörkt ut.
Ska kolla mitt konto nu och se om jag har råd att gå in på bolaget haha.

Inga kommentarer: