2009-05-10

GOING SICK

Så jävla ruttet ass att man ska bli förskyld då man just kommit tillbaka till Luleå, sitter och snörvlar till Going Tribal (som jag säkert sett 10ggr alla avsnitt). Tycker det är så himla fascinerande att se helt avlägsna stammar ute i djungeln, hur de lever, hur de är som människor och alla ritualer de har. Sen om det är rätt eller fel att det ska komma ett gäng bbc-people dit bara för att filma och glo på dem är en annan grej. Menar idioterna som bah "lets shop down hela djungeln, oohhjdddöööåååå här bodde de visst folk som aldrig i hela sitt liv sett en lastbil eller något annat än deras djungelhyddor, äh wft skit i dom, shop it down, make money"

Tyckte så synd om en pojke i
en dokumentär på tv, minns inte från vilket land det var, men grabben bodde i en liten by där de var tvugna att gå svinlångt bara för att få vatten. Ja iaf pojken hade en missbildning i ansiktet och några amerikanare tänkte fyfan nu drar vi in fett med cash här om vi filmar pojken, tar med han till USA, opererar och fixar hans ansikte, sen får han åka tillbaka till den lilla byn. Det hemska var att pojkens liv blev helt jävla förstört, han och alla i byn hade ingen aning om att det fanns skyskrapor i glas, affärer fulla med mat osv. Så såklart ville pojken inte mer bo i byn, han ville flytta till USA, han hande ändå tillbringat över 6 månader där innan han fick åka hem igen. Men vemfan brydde sig om det? Asså det var ju inte fel att de nu hjälpte honom och så men ah ni fattar ju. "Vi gör vad vi vill ungefär". Vi menar jag "vi"
Här är Bruce från Going Tribal, tycker han är så fantastisk! Jag tror han genuit är den mest ödmjuka människa som finns.

Jag som skulle vara kreativ och göra en snygg INGEN REKLAM lapp på dörren idag, gick ju inte, snorfanet bara rinner och Johan har slarvat bort saxen, kan seriöst inte hitta den någonstans. Haha känns lite som att saxen ska krypa fram från ett skåp snart och skrämma vettet ur mig. En gång hade en syrsa rymt från en burk Johan hade, och då jag en dag skulle laga mat fick jag hjärtfel då den feta jävla syrsan krälade fram till mina fötter då jag stod vid spisen. Johan bah åh mat åt Wanda, döda den inte.

Inga kommentarer: