2009-05-06

Det felande systemet, skolverket kanske ska börja sattsa på sina elever och anställa kunnig personal istället för att anlita hjärndöda 60+are

Man blir bara så förbannad och besviken på socialtjänsten, som det här fallet med en 15-årig flicka som tog livet av sig för att hon inte vågade möta den "sin" våldtäcksman i rätten. Alla de som är beroende av socialbidrag men inte får bidraget på utlovat datum och riskerar att bli vräkta för att de aldrig kan betala hyran i tid. Och alla omplaceringar av barn och ungdomar i fosterhem som går åt helvete, övergrepp som rapporteras från hem men som ingen gör något åt. Såg något på tv om en familj där styvpappan våldförde sig på de två pojkar som bodde i hemmet, när ena brodern blivit myndig flyttade han ögnaböj därifrån, kontaktade socialtjänsten om att det var problem i hemmet och att de skulle hjälpa hans lillebror som var några år mindre och inte kunde flytta därifrån än. Vad hände? Jo, pojken tog ett vapen och skjöt ihjäl hans mamma och styvpappan för att ingen hjälpte honom, istället ansågs det som ett kallblodigt mord där rätten inte tog hänsyn till att pojken bara var 16-17 år och i hela sitt liv blivit våldtagen och mycket illa behandlad. Han fick livstids fängelse. Det är så tydligt att systemet - socialtjänst och socialförvaltning inte fungerar för fem jävla öre.

Och skolorna då, all mobbning som kokar i skolkorridorerna varje dag i många mååånga skolor, det gör absolut inte tillräckligt för att motarbeta mobbning. Överhuvudtaget är de flesta skolorna bemannade med de mest inkompetenta människorna. Jag som nu sökt till en skola i Härnösand fick besked om att det var något strul på betygen, så jag ringde komvux i Luleå och hörde om jag kunde ordna det på komvux i Härnösand eftersom jag just nu är här nere i krokarna, fine sa kärringen. Ringde en inkompentent sur gubbe, han sa att han skulle fixa det, sen några dagar senare kunde han inte göra det längre, fick ringa tillbaka till Luleå för att be dem ordna opp problemet "ööh va vad är det ?????? alla är på konferans som du skulle behöva prata med, de återkommer på fredag" och fredagar vet man ju, att inte en käft arbetar. DET ÄR LITE JÄVLA BRÅTTOM MED BETYGEN! Skolan jag ansökte till kunde väl meddelat mig på en gång att det var fel och inte dra ut på tiden och nämna det i sista sekund?? Hade jag ägt de där skolorna skulle jag avskedat alla pappskallar och anställt personal som gör sitt arbete. HAHAHAH och Härnösands gymnasium orkar man inte ens skriva om, de var sådanna fullkomliga idioter att jag fick kontakta kommunen för att få fetarslerna att göra något, det räcker för att inse att något är riktigt fel.

Ska man ha något gjort vet man nu ganska övertydligt att börja ringa runt ett halvår i förväg för annars händer det inget.

Inga kommentarer: