2009-03-03

Typ som att det skulle vara antabus i folköl

Var på coop och handlade, köpte en redbull tänkte uhm det kanske är gott, kom hem öppnade redbullen och smakade *SPYYYY* gyyyyyyyyd skitäckligt! Redbull suger, läste på burken - Taurin, taurin, taurin vafan har jag hört det förut? Så jag kollade upp det på wikipedia då jag komihåg att det är från taurin redbull fått namnet, eftersom taurin just betyder tjur och är en syra som kroppen själv producerar osvosv, det är förbjudet i bla Danmark och Norge att tillsätta taurin i energidrycker, och jag antar att det är just den skiten som gör att drycken smakar tjurballe, fyfan. Hur kan folk blanda det med sprit som? måste ju smaka värre än dålig HB. Det där med HB fattar inte varför folk är så rädda för det egentligen, bränner man själv och eller vet hur det går till då man gör sprit vet man också om att man absolut inte kan bli blind av det. De som nu blivit blinda av hembränt har nog fått tag i skiten från någon som vill förstöra för folk och de har då tillsatt träsprit och annat skräp som pajjar hela kroppen. Men ändå köp sprit från bolaget, hur svårt kan det vara? Gå in, ta flarran, betala.
När jag gick i högstadiet gick det värsta ryktet om att aaah det är kräkmedel i spriten det är därför man spyr, jag och mitt gäng bah jo visst säkert, antabus i spriten hallå? hur dum får man vara. Drick mindre då så spyr ni inte loosers.

Sitter och tankar Lie To Me (det var så serien hette), inte läst något om den eller så, men jag vet att Tim Roth spelar med och jag gillar honom, vet inte varför men kan bero på att han är med i filmer jag tycker om tex Reservoir Dogs och Funny Games, får väl se om det är något att ha.

3 kommentarer:

esther linnea sa...

åh det är taurin i alla energidrycker typ. i pk med!
taurin är även ett ämne som katter behöver få i sig via maten, det är viktigt, annars kan dom bli blinda och dö :C

ronny sa...

Jafyfan, och vi behöver det också för hjärtat om jag inte minns fel, men tycker de kan skippa i att ha det i energidrycker smakar ju urken.
Hur mår petterdarlingen? <3

esther linnea sa...

han mår uttråkat haha :c *dåli kattmamma* jag orkar inte leka med honom för jag är så jäkla trött av medicinen. så han går runt och mjauar och ger mig blickar haha D:
hur mår du och går det bra med kattorna? :*:*:***