2008-02-18

Om sommar

När jag blir stor ska jag bo i en villa nära vattnet, där ska jag ha en egen mysig brygga och en båt. Det får gärna bo barn där MAX 3 barn som klär ut sig till karaktärer och monster på halloween så jag kan pynta jättefint runt huset med många pumpor. Sen ska jag ha katter såklart och en verkstad, en fin trädgård och ett växthus. Haha är väl inte alla som tänker på vad villan ska värmas upp på men jag tänker mig jordvärme för olja är dödyrt och vedeldning är sjukt jobbigt och förstör tomten. Fina grinar in till uppfarten ska jag också ha, kvällssol och många bärbuskar. Ett lusthus som jag vill bygga själv där man kan sitta och mysa med vin och öl och minisnackfood (crackers och ost). Johan hade kunnat fiska gäddor till katterna och klippa gräset, skörda potatis och rädisor och vila i en hängmatta.
Åh ska fråga mamma om hon kan ge mig ett sånt där plastväxthus från rusta till sommaren så jag kan ha lite tomater där under sommaren. Men jag och mamma har händer av döden, alla växter vi tar i dör på en vecka, så mina tomater kanske inte lever så jävla länge men jag vill prova.

Länktar så mycket till sommaren! Då ska jag och pappa bygga nya små vedbodar, vedlidre? finns det något som heter så? Pappa säger vedlidren, och så ska vi fixa runt husgrunden, lägga duk så att inget ogräs växer upp och lägga sten runt hela kåken. Sen ska vi göra mexikansk karneval på baksidan med stora karnevallampor och grejjer, där ska vi sitta och grilla varje sommarkväll. Hoppas vintern snart är över, för jag är less på snoriga vantar och halvtomma lipsyler som rullar runt i väskan.

Inga kommentarer: