2008-02-25

Nasty

Imorgon ska jag baka cupcakes, mintchokladcupcakes (en av mina favoriter) använder mig av receptet från mashas cupcakeblog. Har provat två varianter förut, smälta chokladen - röra ner i smeten eller hacka chokladen fint - röra ner i smeten. Den här gången ska jag prova fazers mariannechoklad och smälta, röra ner i smeten. Kommer bilder bilder på resultatet. En sak jag blir lite sne över är att jag inte kan hitta en sprits som är av hårdplast som ser ut som en spruta, har en sån hemma hos mamma som jag köpte på ICA för 30kr eller så, men har letat som en tok här och inte hittat, så jag får väl köpa en sån där vanlig, dom är mest jobbiga när man måste diska dom, fettigt och kladdigt URK.
Fick sålt två grejjer idag, tjänade 90kr och det räcker aldeles utmärkt till en bussresa till stan och en flaska vin, dock har jag åkt på en nasty infektion i läppen med upsvullna kötlar under hakan ner mot halsen under huden så jag får vänta med vinet tills infektionen är helt borta annars blir det skit igen, haft värsta fläskläppen i 3 dagar nu men idag är det äntligen bättre och svullnaden har nästan lagt sig helt nu, äckligt iaf.

Ska klippa Johan nu, och imorgon kommer hans kompis från Sthlm och hälsar på, haha jag skrattar alltid åt när stockholmare inte vet vad trocadero eller portello är för något.

Inga kommentarer: