2008-02-11

Gravtrött

Det jag vill mest av allt i hela världen är att bli författare, men inte den där typen som kanske skriver en roman eller deckare. Jag skulle skriva ett litet häfte fullt av små korta noveller, berättelser och fina tankar om allt och alla. Eller typ den mest konstigaste barnboken i världen med dålda budskap ungefär.
Tankar och små noveller kan låta som tjusig kristallklar poesi, skrivet i gåtor och mörker. Jag tror nog att den som skriver bäst poesi är riktigt förkrossad, sorgsen och lite mystisk på någotvis, hoppas jag en dag får träffa en sån person. Undrar om Cohen var mystisk?
Egentligen är det så jävla konstigt att jag vill skriva för jag läser inga böcker, har knappt läst några alls, när jag satt på bibloteket i Härnösand under gymnasietiden brukade jag läsa novellsamlingar av alla möjliga författare, ibland tidningar och då och då kunde en eller två kända citat dyka upp från de där poeterna, det var lite fint.

Hade kunnat betala många guldtior för att få se 5 minuter av min framtid om 20 år.
Nu är jag äckligt trött och flottig över ögonlocken, uuh vill bara nånting annat.

Inga kommentarer: