2008-02-20

Fågelholk

Jag sitter här och får spel på mig själv, jag har sån kreativitet till att skapa något, men det finns inga medel till att göra det, så istället vaggar jag fram och tillbaka här inne och skapar fina visioner av hur det kunde se ut. Johans döfula ikeafuru hylla gör mig deprimerad, jag vill slipa och betsa om den till någon normal trämöbel men jag har ingen fancy liten slipmaskin och heller ingen bets för den delen, furu måste vara något av de fulaste träslagen i världen, färgen ser ut som om det stått inne i ett rökbås hela livet och som att det skulle stinka tobaksrök på flera mils avstånd.

Ska iaf köpa blommor, jord och krukor imorgon.

Jag har varit en uppfinnare och fixare sen jag var liten, och när jag var kanske 11 12 år kom jag på den brillianta indén att göra en fågelholk av en glasslåda, tejpa fast glasslådan på fönstret så jag skulle kunna se fåglarna där inne i min hemmagjorda fågelholk. För att fåglarna inte skulle bli rädda av all rörelse inne i kåken hade jag såklart persiennen nerdragna när jag inte satt och lurpassade vid fönstret på att få se en fågel flyga in i holken. Tro mig det fungerade aldeles utmärkt, jag la lite bröd inne i glasslådan och det kom faktist fåglar in och åt där, dock var det aldels fel tid på året för pippisarna att bygga bo så jag fick aldrig se något fågelbo men. Jag har faktist byggt båda skohyllorna hemma i sörviken btw.

Ska köpa den här boken av Cohen, kommer passa fint in i min poesisamling, finns på adlibris.
Leonard Cohen - Tonight will be fine (grinar lite av den här låten varje gång jag hör hans skratt och det som låter som lergökar)

Inga kommentarer: