2008-09-30

Snordroppe

Efter NK-lektionen idag droppade det en snordroppe från min näsa ner på min jacka, och jag var inte ens snorig, lite som om någon sprutat in vatten i min näsan utan att jag varit medveten om det. Sen segade jag mig till apoteket, tänkte köpa migräntabletter men när jag såg priset 179:- slätt så tog jag ett rör treo istället, köpte ett ciggpack, och jag börjar bli less på att betala tobak, annat är det när jag har smuggelcigg, ska packa hela väskan full när jag åker hem, ska sluta röka när jag fyller 22. Hade min fina tröja på mig idag, men det var kallt om armarna under jackan, för här i norr är det minusgrader på natten.
Jag har ett undermedvetet som älskar vita saker (blomkrukor, kartoner, väggar, fina saker som bara ska stå och vara fina osv), i mitt medvetna liv gillar jag inte vita saker (bara vita väggar), t.ex. så har jag bara en vit tröja i garderoben, och en gräddvit t-shirt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

som jag och blått, finns ingen som helst logik i det.
insåg igår att till och med min matta är blå
(vilket jag glömt eftersom den är täckt av kartonger)

ronny sa...

Haha, nä verkligen inte, förstår inte riktigt hur det kan vara så. Man blir förvånad över att upptäcka att allt man äger är i en färg man egentligen inte strävar efter.