2008-09-11

School = kills

En tv-licens gubbe har ringt på två gånger under förloppet av 5 minuter, jag kan se när det gäller licens av tvinnehav på mils avstånd och jag tänker inte betala skiten, pengarna lär ändå bara gå till att göra Joelbitar vol.2 på svt. Å andra sidan har jag bara svt1 svt2, och tv4 just nu eftersom jag inte orkat ta tag i det där med att skaffa box och betala en summa i månaden, tror jag skiter i det för jag ser aldrig på tv, idioterna lär väl ringa snart och HEJ HARU TV ELLEH?. Orkade inte ta mig till Naturkunskapslektionen idag, viket jag ångrar men när man är så trött att huvudet bara snurrar och ögonen är så svullna att jag inte ens kunde se mina tår då ska man stanna i sängen.
Har gjort en sjuhelvetes massa skolarbeten och de tar aldrig slut, ska göra några fler snart, renskriva anteckningar och sen belöna mig med en lång och härlig promenad då jag ska plocka löv till en scrapbook jag ska ge mamma och pappa i julklapp, haha lite väl tidigt ute kanske. Ska köpa garn också och virka ihop två lappörngott till två billiga ikeakuddar jag ska köpa i slutet av månaden, de ska bli julklapp åt mamma. Belöning nr 2 blir vin.

Jag skulle boka halbana i Gällivare då de säger, har du gjort ett manövertest? Jag eeeh vafan är det? Då framgick det att det är en typ av prov som bedömmer om man är körduglig till att göra halkbanan, och manövertestet exicetrar bara här uppe i norr, så jag flabbade till lite och la på, bokade den hemma i den nedre delen av norrland där jag slipper manövertest. Fan vilken jävla bullshit, förstår inte att det ska vara så himla svårt att få ett körkort, när man i USA får det som 16 och det enda man behöver göra är typ veta hur man bromsar, alternativt veta att det finns kingsize mugghållare mellan säterna. Jag är ärligt så less på att behöva passa tider till bussar, vänta på bussar, åka en bussjävel och hela den biten, jag länktar tills jag har en egen bil och förevigt kommer slippa släpa tunga matkassar genom hela stan.

Det luktar eldrök ute.
Jag - Det luktar samer.

Inga kommentarer: