2008-09-13

kittiekittie

Lite beslutsångest, ska jag åka på kattuställningen idag eller inte? Jag funderar på att låta det vara och kanske få med mig Johan på det imorgon istället (för det är i två dagar), så booring att åka ensam på grejjer, då får jag stå där som ett fån och fota kattskrällerna själv, nä jag tar det imorgon. Idag får jag nog ägna mig åt lite städ, samt åt skolarbete SUCK, chillade faktist hela dagen igår så nu får jag rappa på lite.
Pappa skickar mail med rubriker som " En sjöman älskar havets våg" och "Pappa testar maila", lite fint att han kan skicka korta mail om possition på havet, vart dom ska och hur vädret är (mestadels storm nu på hösten) när han inte kan ringa från egen mobil. Även HURRA (fast felstavat) när jag mailade om att jag klarat av ett pisslätt It-prov och fick VG på den kassa uppsattsen jag skrev.

En observation:
Igår upptäckte jag att man kan använda någpot som heter transparent puder, tro mig jag har fanimej provat alla pudernyanser i världen och ingen ser normal ut på min hy, men vafan. När jag testade att pudra lite för att få fram effekten av persikohy såg jag att min hy är torr, snustorr, det är inget som syns eller känns utan puder, men när det ligger på kan man se som små flagnor och grejjer i pannan och vid näsan menar va? Tada vola nu har pudret trollat fram flagnor som annars inte syns ens i mikroskop. Så jävla trash jag kände mig så jag tvättade bort det, sen är jag helt nojjig över att min hy ska bli sämst i världen av puder, att alla porer ska täppas igen och jag ska förvandlas till acnetroll nr1, så jag googlade typ "renaste puder" "pure pouder" och fick fram ID, det står typ att man ska kunna sova i det, för ATT SÅ RENT ÄR DET, måste nästan prova att köpa ett transparent puder från id och se om jag känner mig lika förstoppad? i ansiktet.
Jag såg en rolig sak på stan igår, stod och glodde på en brud bakifrån som hade skitsnygga kläder förutom skorna som var skitfula, kappan såg ut som en marc o polo kappa, en likadan som jag ville ha, och en klänning med tjocka svarta strumpbyxor till och en fancy liten mössa och vad man såg av håret såg det bra ut. Sen vänder sig tjejjen om och jag helt utan att tänka mig för förtsätter att stirra på henne i ansiktet och lägger handen över munnen och gapar nästan lite, PAPERBAGGIRL JÄRNET, alltså verkligen ugly face the reest good, blev helt eh? Trodde såklart att hon skulle vara värsta donnan men så var inte fallet. Anyway hade hon snygga kläder.

-----20:34
Slocknade på soffan från klockan 16 till 18:30, det var skönt, sen gjorde jag 8 Makirullar (gott med morot i) och 15 Nigiri, har än så länge bara orkar 5st helt prottmätt känner jag mig fastän det är det enda jag ätit på hela dagen + en bit kladdkaka med grädde. Palla skola nu, ska försöka proppa i mig minst en sushibit till sen leta fram recept till cupcakes, gå och handla cupcakeingredienser, diska.

3 kommentarer:

esther linnea sa...

åh, ID ska vara bra. är ju typ en foundation i puderform! :D fast dom är ju lite dyra, men det finns andra både lika dyra och billigare märken. en del tycker youngblood är bra, eller everyday minerals.. osv. finns typ ögonskugga och rouge också <3
jag har beställt prover från ett svenskt mineralsminkmärke, det heter "mine. uppsala" eller något sådant, men inte provat det än.

ronny sa...

Prover är bäst! Jo jag läste lite om ID när jag fick fram det, många som gillar märket och tycker det är toppenprodukter, men i sverige är dom skitdyra, men ska nog ändå beställa en dosa + lite andra grejjer :D
Du får berätta om mine uppsala vad det nu heter är bra eller inte sen ^^

esther linnea sa...

man får fem prover i små ziplockpåsar för 26kr! från mine uppsala alltså. helt billigt. jag vågar inteprova det förrän jag har råd med en ORDENTLIG fuktcreme för ansiktet igen, min hud är helt fucked. och behöver en borste.. borde sno en. du jag malinn borde åka till birsta när du kommer ner ;* dom har ju byggt om och gjort om nu. längtarrr! <3