2008-09-15

Från redig till mes.

Nu kan jag säga att jag gått från redig till mes i och med att den stora flata skruvmejseln som annars alltid låg i handväskan bytts ut mot ja, en fjollig sketen puderdosa (Natalie och Linn vet vad jag pratar om när jag nämner skruvmejseln).
Den stora flata skruvmejseln fyllde många praktiska funktioner:
Jag kunde bända och bryta upp saker med den.
Använda den som tillhygge i vissa situationer (dock aldrig hänt, men kunde ha gjort).
Skruva saker med den.
Pilla upp och peta under smalare grejjer, t.ex små plastlock eller färgburkslock.
Banka saker med den.

Puderdosans funktion:
Endast snygg hy och en spegel som möjligen kan användas vid spionage eller bara kolla så att allt ligger som det ska i ansiktet. I övrigt helt värdelös.

Idag har jag annars köpt en varm vinterjacka i superkvalité på rea för 399kr, orginalpris 1200 nånting. Ska snart ut och prova den för jag har suttit sönder mina knän i skräddarställning när jag nu under några timmar kompletterat en uppgift samt gjort en annan skituppgift i biologi som fyfan verkligen är fyfan! Sen ska jag ta mig en goood fralla och se något avsnitt av någonting.

Inga kommentarer: