2009-02-20

Vinsmakarna - till er tjänst

Nu är det vintime, det är för kallt för att dra sig ut och göra något, ska ta bussen till coop sen för att köpa kattsand och baksaker så jag kan göra semlor, jag gillar faktist hemgjorda semlor skitmycket.
Haha jag och Nick recenserar vin åt er så here we go:
Nicks "nå tysk riesling skit" - 3,5 järn av fem möjliga järn. Rövarstilen (att klunka ur flaskan höjde betyget) då vinet var för kallt, kolsyrat och sött. Men det är gott och sveps bra ur flaskan. Spyan kommer smaka sött och friskt sen när det är dax.
Mitt vin för idag "14% chadonnay", enda förväntningen jag hade på vinet var att det skulle smaka just vitt och inte för sött. - 4 järn av fem möjliga järn. Det är just nu för kallt då jag slängde in flarran i kylen tidigare, sjåpigt att dricka ur riktigt vinglas, skulle tagit en mugg. Smakar lite torrt, gott och lättdrucket. Lär bli söt spya av det. Överlag ett bra vin och det är fancy at köpa glasflaskor på systemeä.

Kommer kräkas ikväll om jag dricker opp flaskan eller äter av Johans 4 kilos godis han köpte, så jävla mycket godis som står framför mig nu, vill dö lite av suggahrush.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha vilken *helkväll*

ronny sa...

Haha ja när kylan biter på får man ha webbfylla med vännerna 50mil bort.