2009-01-29

Från grabb till man, från handsåg till motordriven.

Har köpt en hellehansen tröja på myrorna, eller vad jag kallar en motorsågartröja (ska ta en bild så ni fattar), är nu väl förberedd inför då jag ska lära mig hantera en koloss. När jag var liten hade varenda finnig tystlåten tonårsgrabb en motorsågartröja när de stod där med sågspån upp till knäna tillsammans med deras pappor och sågade stora stockar till mindre strubbar. Grabbarna var unga och fula och var i det stadiet då det var dax att bli en man och lära sig såga redigt i trä, de fick lämna leksaksågen hemma och följa med en stadig far och känna på hur det är att dofta fuktig skog och bensin. Dagen till ära hade de äntligen fått ärva den ärade motorsågartröjan som kom i färgerna skrikorange "syns jävligt bra i skogen" och marinblått "netutralt då man är på hemmaplan och ska till att göra".

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA YEES, en sådan skrikorange jäkel hade jag, fick'ren av gamle farsgubben när jag var liten grabb, som du skrev hahaha men jag var inte finnig och ful <3<3<3 XD LOVE U!

ronny sa...

Haha, ja det var ju så, de där tröjorna går i arv (om man nu inte hittar de på 2hand som jag), kanske för att min pappa inte hade något att överföra till mig.
Hehhe men du var nog rebellen som tog tröjan till skolan istället för ut i skogen <3 LUV U