2008-10-20

fuck your grannys

Jag har definitivt protein och zinkbrist, möjligen järnbrist med. På senaste har jag blivit ohyggligt trött, jag kan somna 30 minuter efter jag just vaknat upp från 12 timmars nattsömn och då känns det som om jag har varit vaken 24 timmar i streck - dödens trött och kroppen vill gå i dvala. Alla sår jag får (ofta runt fingrarna när jag sitter och skrapar upp hudflagnor och nagelband) läker ALDRIG, jag har haft uppkliade myggbett på foten sedan augusti som fortfarande är kvar i form av röda torra prickar/fläckar, tur är väl att finnar och dylikt läker mycket fortare i ansiktet om jag skulle skrapa upp något där. Men proteinbrist ska medföra viktnedgång och det kan jag inte påstås ha drabbats av, iförsig har jag ingen våg men jag skulle märkt det. Äter jag verkligen så dålig och näringsfattig mat? Ok igår åt jag ingen mat, bara mackor, idag har jag inte ätigt någon riktig mat endast en skål rice crispies och två knäckemackor. I vanliga fall brukar jag äta en varierad och vad jag anser nyttig husmanskost, fan att det hjälper (började just blöda på tummen, rev av en skinnbit). Pengarna styr mitt val av mat, känner jag mig fattig äter jag inte och känner jag mig rik äter jag rikmans mat. Det ska bli skönt att komma hem till mamma och pappa ett tag, flyger ner på torsdag. Min familj äter nämligen bara high kvalité food, och alla som säger att deras mormor/farmor lagar den godaste maten i världen, pöh min morsa lagar godare mat än alla era mormorar/farmorar. Länktar så jag kan dö efter färsk rödspätta, mammas jonssons frestelse, mammas gravade lax, tapasbord på kvällen, skaldjursafton osvosv. Drömmer om mammas mat men kan inte lära mig det jag ska om kolhydrater, fett och proteiner inför provet på onsdag, inte häller fastnar matspjälkningsproceduren i huvudet, håller tummarna för att största delen av provet är enkla frågor om det jag kan relativt bra och matbiten är så gott som utesluten.
Ska duscha, se senaste avsnittet av Dexter, plugga och svälta, lär inte dra mig ut i det här ruskvädret.

Inga kommentarer: