2008-10-07

Du kan putsa koppar med ketchup, fräääschh

Sen när blev det okej att blanda i ketchup och creme fraiche i all matlagning? En normal människa som kan laga ordentlig mat använder sig inte av sån skit, creme fraiche i köttfärsås? Har folk problem att reda såsen the normal way eller? Jag äter inte köttfärsås alls, men min mamma är av den rediga sorten och har absolut inte ketchup, creme fraice eller matlagningsgrädde i någonting hon lagar, gäller så även hennes köttfärsås. Förstår mig inte heller på folk som ska köpa färdig gröt, soppa, köttbullar, en färdig rätt "spageti bolognese" alla dom där grejjerna tar max en halvtimme att göra (risgrynsgröt längre). Färdig smulpaj? Vafan nolltime och du har gjort dig en egen jävla smulpaj. Alla snåla svenssonjägare då? Går ut i skogen pepprar ner sådär 3 älgar, styckar upp den och stoppar allt kött i egen frys, och där får det ligga, det är omöjligt att få en snål jägare att dela med sig av köttet, möjligen att en stek och kanske 500gram köttfärs delas ut till släkningar IBLAND. Om de snåla jägarna kunde sälja lite mer av de kött dom sitter och ruvar på till butikerna kanske inte priserna skulle vara så jävla skyhöga? Men sitt där bara och låt era 3 älgar ruttna bort i era frysar. Jag ska ha kalvfarm och aldrig sälja mitt kött, jag ska äta ALL KALVKÖTT ENSAM!
Vegitarinarena som bara äter hel och halvfabrikat, vad är det för mening? Ofta en fryst grönsaksbiff inehåller färska grönskaer och mycket proteiner. Skulle jag vara vegitarian hade jag lagat mina egna biffar, lagt in mina egna bönor och lagat min egna vegitariska paj med ofrysta grönsaker. Jag ska bara äta glass och färdiga köttbullar med creme fraiche för resten av mitt liv, toppa det med frysta ärtor MUMMS.

Jag var och köpte en stoppnål/ryanål idag, tänkte att den kostar max en femma, nähä 13spänn för en nål som kostar 5 öre att tillverka, vissa saker är bara så överpris. Så förbaskat trött vill sova men somnar jag sover jag i 6 timmar och sen är det för sent för att läsa i skolböckerna, suck ass.

3 kommentarer:

esther linnea sa...

det är ju skitgott med creme fraiche i köttfärssås <3 och massvis med kryddor, och kanske lite citronsaft, och rivna morötter (blir billigare, bra tips). gött som fanken. :*

ronny sa...

AW, synd att jag hatar köttfärsås, men kanske om man gör på cornfärs, MÅSTE PROVA då kan jag ha i morätter, många som gillar morötter i sås <3
Jag gillar morötter med sås

esther linnea sa...

åh morötter med vilken sås? :D morötter <3
ja quornfärs <3