2008-08-16

Perfa

Vakande för en stund sedan och det känns som jag är mest bakis i hela universum, vilket är konstigt då jag inte har druckigt något annat än vatten och ett glas jaffa igår, OBS hartwalls jaffa MMM. Antar att den förbannade förskylningen fortfarande håller i sig, mitt huvud sprängs snart, måste inom kort inta alvedon. Började tänka på den jävla sjukvården här i sverige som inte fungerar för fem öre, fan vad arg den gör mig. Typ när jag åkte in på akuten och trodde jag fått en hjärntumör, vad sa den första sjuksöterskan jag träffade? Jo, -Har du åkt in enda hit för HUVUDVÄRk????? Öh?????? Ungefär som om jag vorde helt jävla stupied. Eller som den gången jag åkt på en riktigt nasty halsfluff och inte kunde säga ett ord och bara ligga ner för att inte dö, vad fick jag för medecin då? En bedövande vätska där enda användningsområdet på bikapsedeln var anvisats för hund???? Har man en sån halsfluss ska man få pencelin. Hatar sjukvården och exemplen är så många fler.
Är tillbaka i Luleå nu, är sjukt ful i håret, fattar inte vad jag gjort med luggen under natten, men det står rakt ut, känner mig som något ur starwars.

Idag ska jag iaf städa, perfektionisten inom mig skriker här av allt skräp lite här och var, jag får ett lugn, en sinnesro av att städa och hjärnan går på tomgång så man tänker på ingeting, ganska så skönt. Sen ska jag göra en potatissallad av färskpotatis, sallad, rödlök, bönor och annat gött.

2 kommentarer:

masha sa...

haha jag hörde av mamma att det var "bra att annicka kommer hem" för att det var lite av en bomb i er lägenhet. johan har väl bara suttit och glott in i datorn/akvariet de stunder han har varit hemma från jobbet.

ronny sa...

Haha, farsan beskrev det som en "knarkarkvart", låg tomflaskor överallt, och skräp ÖVERALLT, tror verkligen Johan glömt bort att det finns sopkorgar när han sitter vid datorn/akvariet.
Nu kan mamin komma hit igen för det är kliniskt rent överallt.