2008-08-24

Paint my story

En av alla uppgifter var att skriva ett personligt brav till naturkunskapen, så jag började med något i stil med: Hemma hos min familj finns inget som heter golv, vägg, eller säng.... och avslutade brevet med, när jag perfektionistiskt får organisera... Ibland blir jag lite som en trisslott på papper, det ser mycket lovande ut och vinsten kan bli X10 men jag utelämnar den sista skraprutan till läsaren, där läsaren själv får fantisera ihop något helt fantastiskt eller horibelt. Minns att för några år sedan såg jag i tidningen TÅ (vafan är det för förkortning på ett tidningsnamn?) tidningen ångermanland iaf, att det annonserades om en novellskrivar tävling och första pris var 3000kr, tänkte att fan jag ska skriva en novell och skicka in. Jag skrev novellen men skickade aldrig in den, sen när jag några veckor senare läste vinnarbidraget blev jag jävligt snuvad på vinsten för jag är fortfarande helt stensäker på att om jag skickat in min novell hade jag vunnit. Vinnarbidraget handlade om en far och en dotter precis som min novell gjorde, bara det att min var så jävla mycket bättre. Ångrar fortfarande idag att jag aldrig skickade in den. Jag brukar skriva noveller för mig själv då och då men publicerar eller visar dem aldrig, kanske för att jag ser mina noveller just som en del av mig, en liten dagbok, privat. Om jag någongång råkar se annonser om en skrivartävling och priset är bra ska jag ta chansen och skicka in ett bidrag oavsett om jag vinner eller inte så tog jag liksom chansen. Ganska konstigt egentligen att jag skriver en massa grejjer bara sådär när jag typ aldrig i hela mitt liv läst en bok, men man behöver tydligen inte ha hörsel för att göra musik, så jag behöver väl inte läsa för att skriva.
Har mått pyton hela satans dagen i värsta migränskiten, men nu känns det bättre efter ett långt bad och 2 treo och en panodil. Fick ett infall igår om att korta ner soffbordet 5cm och måla om det svart i en halvblank lackfärg, så jag ska snart måla ett lager till.
Jag fick lära mig allt om målarfärg och tekniker när jag var 3 ungefär, så jag flinar alltid lite extra när jag bestitter den kunskapen då andra inte förstår vilket sketen färg och målarverktyg de ska använda för att måla om en ful bokhylla. Jag kan endast nödvändiga saker, ciao!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh grrrr svart lackfärg <3

Anonym sa...

för mig är det precis tvärtom.
jag läser 24/7 men kan knappt skriva en mening :/