2008-06-26

Run geek run.

Livet som korvgubbe verkar hårt, och imorgon får Johan veta om han får det där jobbet for real, jag hoppas det även fast det verkar vara ytterst påfrestande, aldrig hört honom så trött som idag. Gick och köpte den där skittidningen Chic bara för att det absolut inte fanns någon annan tidning att köpa just då, skönt tänkte jag är väl som en blaskig veckorevyn fast utan Ebba, vem i hela helvete skriver då inte i den tidningen om inte den jävligaste av dom alla? Linda Skugga, kan inte riktigt förklara hur jag känner för henne, men hon framstår som något så överjävligt äckligt och jag hatar henne så enormt. Hennes skrivstil med blandning av engelska ord och upprepningar hela tiden är så irriterande, menar skriva i en blogg och kasta in lite thats it, suck it blabla är en sak, men jag gillar inte att läsa något som ska verka seriöst och sen står det drugs? Kan man inte skriva droger eller? Fan Skugge gå och dö någonstans, jag tänker aldrig någonsin läsa dina pissböcker, och där förstörde du en tidsfördrivande busstidning också, skank! Hon suger som författare (iaf av de utdrag jag läst från hennes böcker) och som krönikör.

Ska gå och skaffa lånekort och låna Dexterboken i Luleå, känner mig lite som en ny människa med nya mål. Har börjat jogga varje dag, men jag var också född till att springa och gjorde det i hela låg och mellanstadiet sen slutade jag av någon anledning, now im back on the run. Sen det där med lånekortet, har bestämt mig för att börja/försöka läsa mer böcker så jag börjar på Måndag med den biten. Försöker också utöka mitt vokabulär och ersätta lite svordommar och enkla ord med snyggare, mer sofistikerade ordval. Nu fattas bara de stora fyrkantiga glasögonen och tandställningen så är jag fullbordad tönt.
Blogspot är buggad, jobbigt.
----- 00:54
Drömmer mardrömmar hela tiden, inatt drömnde jag om en illegal gangster jordgubbsodling som ägde rum i någon mystisk källare, där vissa delar av den såg presic ut som våran här hemma i skogen. Började med att en liten pojke cycklade på en enhjuling till gangsterodlingen, lite som en film, mörkt och hemskt inne på området. Och Johans farsas fru arbetade där, hon var snäll men hade inget annat val än att arbeta där. Sen var det något med att Johan skulle dit och göra något, vi skulle liksom knäcka och avslösa hela deras verksamhet men allt slutade i tragedi. Någon kidnappade Johan, och hans mamma ringde hela tiden på pappas mobil, men ingen vågade svara och berätta vad som hänt, och efter ett tag började vi inse att Johan antagligen blivit mördad och då grinade jag helahelahela tiden i drömmen, mamma och pappa försökte trösta och hålla modet uppe om att han fortfarande var i livet, tillsist kom det ett tips om att Johan skulle finnas i våran källare, längst in i ett rum som vi bara har skräp i ”potatiskällaren”, men den var igenspikad och omöjlig att komma in i, så pappa började riva upp fönstret från utsidan för att komma in i det rummet, och då började det genast lukta lik (i drömmen vägrade jag lukta på den gammla tätningen som suttit för fönstret, ville inte veta hur lik luktade), och jag började grina ennu mer och blev helt förstörd, sen vände jag om hela drömmen så att han fortfarande hade puls, för Johan låg där insnurrad i liggunderlag SLUT, fick aldrig veta om han var död eller levande.

Inga kommentarer: