2007-11-29

SICKO

Har varit sjuk i några dagar nu och är det fortfarande, mår skitkasst.
AF är så jävla korkade, sofårt man är sjuk eller har haft annat hinder för att dyka upp på något idiotiskt möte så blir man automatiskt "ej arbetssökande" mer, och för att man ska kunna bli arbetsökande igen MÅSTE man åka in till AF och anmäla det på plats, det går inte att ringa eller maila sin handläggare, vilket är så jävla korkat. Tänk om jag hade haft 5 mil till närmsta Arbetsförmedling, och min sjukdom var att jag stukat foten, det hindrar inte direkt mig från att sitta på häcken och söka jobb på platsbanken eller lyfta en telefonlur. Skulle man då få en arbetsintervju, då är det väl bara att fixa bilskjutts dit och gå på intervjun. Fan vad allt är idiotiskt upplagt alltså. Så imorgon ska jag släpa min sjuka rumpa in till arbetsförmedlingen och anmäla mig ready to söka skitjobb igen piss.
Johan har också blivit sjuk, så vi ligger som två grönsaker på golvet, inget kan eller orkar göra någonting, hoppas jag mår bättre imorgon så jag inte avlider när jag ska anmäla mig där igen.

En grej, jag hatar verkligen folk som har bloggar eller dagböcker och skriver som om de skulle vara värsta romnanen "Åh min dag har varit så horribel, ack och ve för mitt vemod. Skolan var det värsta jag varit med om på år och dar, när Jocke Ping Pong stal mitt vackra kollegeblock fyllt med poesi och insnurrade tankar..." man orkar inte läsa sån skit, en helt annan femma om det vore en bok, men en "dagbok" på internet öh.

Fortfarande inte köpt Johans julklapp, och det blir banne mig bara mer och mer folk på stan och överallt, har sån hemsk torgskräck och grips av panik när bussarna är fullsatta, så jag åker sällan buss på morgonen när alla ska till skolan och kring 15-16 tiden när alla ska hem igen, skithemskt. Tur att bussen nästan blir tom när den passerat centrum här så man inte sitter längst bak och ska kliva av när dte står 10 pers i gången uuuh folkmassor alltså.

Tack till Linn som gav mig 100spänn på halbepopparn <3>

Inga kommentarer: