2009-04-24

TIPS

Ja man är väl lite over the top men den goda budgeten i vardagen är också uppskattad, så här får ni lite tips så kan ni tänka såhär när ni står där och ska handla "jafan dendära pjey har det här så då måste det vara bra/gott/värt".

Cliniderm matifying skin tonic från ACO, lägg inte på för mycket, och använd det inte om ni har superkänslig hy. Jag har stålhy i alla lägen förutom i stekande sol och bitande kyla. Skitbra då det bara bor malar i plånkan. Kostar runt 90kr på apoteket och håller ansiktet rent och fritt från finnar och annat skräp.

För den som gillar ostar som stinker kloak och 5 år gammal disktrasa: Havarti, lägg på några skivor på en smörad rallarhalva mmm. Hehe de här visste ni inte om mig men jag äter inte smör på mackor, bara på rallarhalvor och visst knäckebröd, när jag väl äter bröd vill säga. Kanske inte så jäkla budget med tanke på ostpriserna men vafan.

Havredryck choklad

Proviva fruktdryck - blåbär

Isadoras kajal, den med en liten sudda-ut-grej på andra sidan pennan, skitbra att använda som eyeliner då jag skakar som ett asplöv och aldrig skulle kunna lägga en riktig eyelinjer, att köpa en svindyr kajal man bara använder ibland är inte värt det, huuur mycket bättre kan en 200kr kajal vara?

Tomboy är så töntigt, men H&Ms "cooola killavdelning" gå där, flanell och rutigt finns ALLTID hehhehhehhhe.

Har alltid gillat ögonbryn: Coloran - för färgning av bryna. Isadoras ögonbrynspenna i någon mörkare brun nyans när jag vill se fierce ut, och en penna från max factor i färgen hazel till ja, dagligt bruk. Billiga grejjor, coloran kostar väl 45 - 50kr på Åhlens. Allt budget och värda produkter.

Tåsockar är kul, 20kr på dollarstore haha.

Ibland får jag irriterande finneliknande saker, och det bästa för att få bort skit från ansiktet är att lägga på en liten dutt zinkpasta från ACO, krämen torkar ut skorpor och annat och gör att de försvinner snabbare.

Guntrum, vitt vin, billigt, gott men det är bara 8,5% ;( Jag har faktist ingen budgetöl att bjuda på, min bärs kostar alltid mer än de för 10 kr burken, har ni tips ge mig det då! Under 16kr och det ska vara gott.

LIP SMACKERS, alltid rätt, alla smaker doftar så gott. Det finns tydligen i flytande format, aldrig provat.

Inga kommentarer: