2008-03-04

P I S S

Jag fattar fan inte hur det här pissSverige är uppbyggt egentligen, ingeting kan vara skapat för att fungera för någon, hej du måste vara 25 år för att gå den utbildning du vill, så jag ska vänta till jag fyller 25?, vara färdigutbildad när jag är 27 och kanske möjligen få ett arbete när jag är 28. Vad ska jag göra tills dess då? Att få ett arebte är verkligen inte lätt, det är lite som om man inte skulle exictera om det inte varit för att jag är tvungen att få pengar från någonstans. Äh fan vad less man kan bli, borde fan inte ens bo i Sverige, lovar att det finns något vettigare land där ute någonstans.

Johans gamla kompis och klasskompis dog i helgen av en överdos, jag visste väl egentligen aldrig vem han var eller så, tragiskt och hemskt men det gör mig också förbannad, jag kan bara inte förstå hur man ens kan stoppa i sig knark och skit överhuvudtaget (alkohol och tobak är en annan sak) menar knark, droger illegal eller legalt. Jag tycker personligen att alla som tar droger är riktiga jävla idioter, det spelar ingen roll hur dåligt eller bra man mår, rik eller fattig, om det bara är ibland eller varje dag, whatever man är lika dum i huvudet endå.

Har även köpt en scrapbook och lite fina papper och andra saker, det är nog inte riktigt min grej det där, jag gillar bättre att göra personliga fotoalbum, klippa och klistra ur gamla tidningar och sätta in lite andra gammla minnen i form av godispapper och så. Men jag ska göra klart den (köpa fler fina papper imorgon) och ge den till mamma och pappa, kommer nog bli superfin, lite drygt när allting jag ritar eller skriver ser ut som om jag skulle haft en stroke, eller möjligen vara 6 år. Jag önskar mig en snyggare skrivstil och lite bättre ritarskills!
Jag har också bakat cupcakes idag igen :D Sigge åt jue typ upp alla jag bakade, men det är bra, gillar när folk tycker om det jag bakat. Ska ge några åt Johans mamma imorgon när hon kommer med Hugo, han ska vara här ett tag och håra ner, mysigt.

Inga kommentarer: