2008-03-01

Framtiden missy

Jag har hittat min utbildning, jag vill bli drifttekniker, ska skicka in min ansökan nu den här månanden, och jag hoppas verkligen VERKLIGEN för allt i världen att jag blir antagen och kommer in! Ska även skriva ett personligt brev med i ansökan och jag ska göra mitt bästa för att formulera mig på ett intresseväckande sätt. Känner mig enormt samlad över att äntligen hittat något som intresserar mig till det yttersta och som jag kan tänka mig att arbeta med i framtiden + tjäna bra pengar och leva det liv jag förtjänar (typ resa och köpa saker haha). Skulle jag nu inte bli antagen till utbildningen kommer jag bli förkrossad och riktigt ledsen så jag ska inte fira i förskott, biten med att utbildningen ligger i Härnösand och Johan ska plugga här i Luleå alternativt i Umeå gör mig ont om hjärtat, jag kommer sakna mig till döden efter honom. Men får jag snart det där sablarns körkortet och det skulle vara så att han pluggar i Umeå är resan med bil inte allt för lång. Jag är endå skitglad över allt just nu och jag vet att Johan kommer bli en bra lokförare, han kommer nog bli antagen.
Framtiden ser ljus ut idag, hoppas bara det fortsätter och blir så som jag tänkt mig.

Åker snart hem till mamma och pappa för att fira påsk, länktar efter min familj och efter Igor och alla andra kissarna där hemma. Igor har börjar träna inför Marsmånad, han följer med mamma ner i källaren när hon ska elda och så står han där och jamar riktigt högt, sen smiter han ut och slåss <3.

Imorgon är jag tvingad att gå på något förbannat skit på arbetsförmedlingen, det är så jävla värdelöst som det kan bli, samma sak har jag även nästa måndag, irra runt där som ett fån, lämna ett tvåradigt CV ungefär och prata med arbetsgivare som har helkassa skitjobb att erbjuda. Arbetsförmedlingen är allvarligt talat något av det idiotiska skiten som finns, det fungerar verkligen inte för fem öre, man får endå inga arbeten genom AMS. Konstigt att ingen brännt ner alla förmedlingarna vid det här laget. Nu ska jag se film och fixa mexicana music till pappa.

Inga kommentarer: