2008-05-10

Tobaksvett

Rolling - Smakar som att röka en näve sopor.
Marlboro - Just fine, enda nackdelen är alla marlboro cigarretter brinner upp på 5 sekunder, ibland knastrar det när man blossar.
Prince - Här är mitt märke, perfekta! Dom har en helt egen smak, lite sting och krut precis som jag vill ha det, ganska torra med.
Winston - Ganska neutrala med med lite sting i sig, ingen speciell smak, dock får man se upp för att suga allt för hår i slutet då filtret har en tendens att bli glödhett.
Marlboro Light - De här lightlirarna är ganska okej, men ett helt paket är lite svårt att röka eftersom de inte smakar mycket alls, sen är det marlboro, poff gone. Marlboro Light fick sig nog en rejäl skjutts när det flashades så mycket i sex and the city btw. Men nej till Light alltså, därför häller aldrig rökt andra lightcigg än dessa och Prince white? Light? - Smaklösa, ännu torrare än orginalet, och har en lite äcklig smak, haha nästan lite som sockerfri läsk, distinkt skitäckligt.
John Silver - Får några år sedan kunde man röka John Silver då var dom bra cigaretter men nu har dom förvandlats till fimptobak ungefär, smakar skummt, inte alls starka som de var och är ganska värdelösa med sitt höga pris.
John Silver rulltobak - När jag köper rulltobak köper jag John Silver, den är bra mycket bättre än paketen, smakar ordentligt och eget trotts att man rullar själv, lagomt starkt också när man inte orkar rulla in filter.
Något b märke från Lidl - Tjära rakt igenom, svinäckligt!
Tiedemanns röd 3 - Stark rulltobak från Norge, jag och natalie kallar den för One Way, man drar in asmycket rök, men inget kommer ut (det kommer ut rök, men vi fick för oss att det inte gjorde det). Röken luktar inte ens vanlig cigarettrök, luktar nästan gott, om man inte röker det inne i värdlens minsta rum (typ en toalett) då luktar det satan och värre än så.
Tiedemanns Gul 3 - Jag vet inte vad skillnaden är mellan dessa sorter (röd, gul, blå tror jag är minsmak iaf.) Smakar desamma.
Blend - Kärringtobak, har en egen smak som tyvärr smakar skitäckligt, ganska torra men uuh alltså.
Alla mintcigarretter = PISS! Första blosset är okej för det känns som man sugit på en vicks blå eller tuggat minttuggummi, blosset därefter då vill man kräkas, meningen med cigarretter är väl att de ska smaka cigarrett och inte godis? MINUS GROSE.
Camel Blå - Nostalgi, jag gillar camel men röker det aldrig så som jag gjorde förr, dom är också sådär perfekta, inte provat alla varianter av camel men still camel in my lungs. Just Camel Blå smakar lite sand haha.
L&M - Påminner om Prince, och är nog det bästa alternativet till mina prince, även billigare.
Right - Nja, lite lama och filtret vill liksom ge upp om man sparar fimp (eller så är det kanske jag som blossar to hard).
Level - Av någon anledning har jag fått för mig att dessa smakar smör, tror det var på något fylleslag för någa år sedan jag på något vänster fick ett munbloss och det smakade jue inget vidare, sen har jag bara rökt level när jag varit extremt bakis och då smakar alla cigarretter skit.
Alla 100´s - Värdelöst, när man väl har tänt cigarretten smakar det absolut ingeting förns man har kommit till halva cigarretten, och det enda som är bra med 100´s är fimpen. Jag brukar bryta av 100´s för att slippa det där värdelösa i början, antagligen smakar de inget just för att de är FÖR långa och filtret lite längre.

Utlänska skitmärken är inte ens värda att nämna för alla smakar desamma, tjära.
När jag kommer på fler märken jag provat får jag slänga in det här. Memorera att båda stavningarna av cigarett alt, cigarrett är korrekta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra recension hörru. Nu ska jag ge mig iväg och köpa lite rulltobak. /Random Internet Stalker