2008-05-27

Smoke for cookies

Jag är absolut ingen godismänniska, de enda godisarna jag gillar riktigt riktigt mycket är mentos varianterna och dragster supersura, kanske något körsbär som finns i plockgodis och en annan sort som jag inte vet vad dem heter men som jag har ett fint minne av från en av de första gångerna jag träffade Johan, heart på det. Jag är mer en kakfantast, condis är en hit och hembakade såklart. Bakade goda kolasnittar ur Leilas A Piece Of Cake som var döenkla att göra, finns på recept.nu, baka dem vettja. Kladdkakor och den typens bakverk gillar jag också, men bullar UKK groose, gillar bara butterkaka (som jag inte ens visste att det hette butterkaka förns några år tillbaka). Såklart låter idiotiskt btw.

Blev lite upprörd över att lyssna på lokalradion i morse, de ska tydligen införa rökförbud för vårdanställda i västernorrlands län, jag menar vafan alltså, det är inte precis så att de röker vid patientsängarna, eller går omkring med fimpar bakom öronen. Det är väl bara att byta en tröja efter man rökt och tvätta händerna, då luktar man INTE rök, och jag betvivlar att en astmatiker skulle känna något besvär. Rökning på raster under arbetstid är väl en frihetsfråga, och tobak är inte knark och man blir inte bäng i huvudet av det. Så jävla korkat, lovar att det sitter värsta pretto anti rökarna där på sina arslen och låter fittförslag gå igenom när det finns bra mycket viktigare saker att ägna sig åt. Ingen kommer jue endå rätta sig efter de där reglerna.

På morsdag gav jag mamma ett gulligt morsdagskort jag gjort själv efter en ugly doll PUSS MAMMA.

Inga kommentarer: