2011-02-15

3. Naninnaninananna, välkomna till boktipset - fem böcker jag rekommenderar

Hej, eftersom jag inte gillar människor läser jag sällan om dem. Jag har läst mer faktaböcker och diktböcker än vad jag läst romaner, barnböcker och instruktionsmanualer över motorer ligger mig varmt om hjärtat. Tänker ej tipsa om bra diktsamlingar DOM ÄR FÖR MÅNGA.

1. Skjut Apelsinen av Mikael Niemi. Barnbok eller nått, asfin, huvudpersonen diktar och är nörd, är kär i denna bok, bästa kombinationen en kille kan ha.

2. Varulvens Natt av Sharon Siamon. Är boken bra idag för kidz över 13? tror ej det, men när jag var 12 var detta en mycket spännande bok, bara för att det var vargar och iskall miljö. 24kr på bokus bokrea, slå till!

3. Where The Wild Things Are av Maurice Sendak - Även detta en barnbok, bilderbok till och med. Sjukt fängslande!!!! TITTA I BOKEN OCH FANTISERA.

4. Energiteknik Av Henrik Alvarez - Bibel för den som är intresserad av systemlösningar, tabeller, diagram och driftsförhållanden. Sjukt jävla bra!!!!!!

5. Alla muminböcker av Tove Jansson - Ni är dum i huvet om ni inte läst dessa, finaste fantasin som gjorts. Muminpappan och Morran är stora idoler.

Inga kommentarer: