2011-02-07

2. HOLY HELL / feeling sehr gut - saker som fullkomligt skrämmer skiten ur mig samt något som genererar lugn och harmoni

Ja det är fan inte mycket, kan nästan säga att jag är nästintill orädd, NÄSTINTILL. Hålla föredrag, presentera arbeten och dylikt inför en grupp människor, nej nej nej, jag gör det inte, mitt hjärta går sönder och en obehaglig pinsam rädsla skriker överallt i mig, så jag skiter i det.
Något som uppkom när jag var ca 16 var att råka ta sönder en viktig del i en process, typ haverera döviktig pump och hela skiten bara dör. Var ganska skraj till sjöss att jag skulle plippa in något på datorn som skulle göra så att hela maskin stannade, och den rädslan är fortfarande kvar men värre. Tänk att jag skulle få ett helt pannhus att explodera för att jag inte varit vaksam på larm, ljud osv...... tänker typ jahaja jättestor maskin äh vafan den klarar sig, men näää fattas minsta del så pajjar allt, sämst.

Kanske är lite rädd för tjocka larver också, brukade kasta sten på dem så dom exploderade när jag var mindre (växa upp på glesbygd kunde ibland vara jävligt trist). Extrema höjder är ingen hit direkt heller, tror alltid att jag ska snava eller kliva fel på den anordning som finns att klättra på, vore nog inte så lyckat att göra det 12 m över havet.

Gena över motorväg........

Lugnet då? VET EJ, känner lugn då allt flyter på som det är tänkt, nära och kära är friska, glada och har det bra. Lugnet kan infinna sig i korta stunder på ett dygn, bara jag kanske får vara ifrån en stressig miljö, ta den där goda ciggpausen, samla tankar blablaaa.
Lugnet infinner sig innan man somnar, nää det är så jävla fel.

Inga kommentarer: