2011-10-13

DAG 4 VEGAN

Vegan är livet! Har alltid veta att mjölkfria produkter är dyrare, glutenfritt kostar multum osv, men vafan det är jävligt störande att hel och halvfabrikat utan animalier är sjukt mycket dyrare än något som typ innehåller ägg, vafan då för ?!?!?! Tycker på riktigt att man ska prova på veganlivet, man får en helt annan insyn i vad produkter egentligen innehåller, och hur jävulskt onödiga tillsatser det är, fiskinälvor, bivax, och annat. Det bara finns där för att vi ska stirra oss glada på maten. Det enda jag hittills saknar är ost och knäckebröd, inte för att mitt glutenfria knäckebröd är en succé men åh enkelt, skithungrig nu!!! KNÄCKEMACKA!!!

Dag 1 sög, åt soyghurt och glutenfri crunch??? typ musli.
Dag 2, svängde ihop grönsaksbiffar som blev helt vidrigt äckliga, så det sög också.
Dag 3, gjorde min linssoppa, sinnes gott!
Dag 4, håller mig till vinnande koncept, linssoppa, tagit ut lördag på en torsdag och unnar mig veganskt och glutenfritt godis - Ekorrens ekologiska smågodis - syrlig blandning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

LAME SÄGER JAG! KÖTT GÖR DIG STARK /MR HAT

Rullz sa...

ps, lär dig laga goa grönsaksbiffar /<3

ronny sa...

jag vill göra dina grönsaksbiffar rulliz, lovar dom är säkert stengod!!!! GEMEH RECEPTET!!!


MR HAT - morötter e gott mmm